Hannover, 13 september 2017. Continental, het technologische bedrijf en premium bandenfabrikant, herstructureert zichzelf met het oog op de ontwikkeling en marketing van digitale oplossingen binnen de Bedrijfswagenbanden business unit. De structuur die reeds in de voorbije jaren is ontwikkeld neemt nu een concrete, organisatorische vorm aan. Michael Neuheisel (45), verantwoordelijk voor de ontwikkeling van digitale oplossingen in zijn functie van Marketing Director, zal aan het hoofd staan van de Digital Solutions afdeling voor Bedrijfswagenbanden. Continental brengt alle relevante functies omtrent digitale oplossingen voor vrachtwagen-, bus- en banden voor speciale voertuigen samen in deze nieuwe organisatorische afdeling: gaande van bedrijfsontwikkeling en research & development tot personeelsbeleid. De nieuwe afdeling ondersteunt de creatie en verdere ontwikkeling van digitale oplossingen voor bedrijfswagenbanden wereldwijd. De nieuwe structuur is van toepassing sinds 1 augustus j.l.
Continental Bedrijfswagenbanden helpt vlootbeheerders om hun banden zo lang en zo efficiënt mogelijk in te zetten. Om dit te bereiken moeten transportbedrijven een beroep kunnen doen op intelligente digitale oplossingen met de nieuwste technologieën op het vlak van bandenbeheer. Andreas Esser, head of the Commercial Vehicle tires business unit bij Continental, legt de belangrijke strategische beslissing uit: “Na de overname van Bandvulc vorig jaar en de succesvolle launch van de ContiPressureCheck in 2013, was het uitbreiden van de organisatie inzake digitale oplossingen de volgende logische stap voor de Bedrijfswagenbanden business unit. Hiermee groeien we uit tot geïntegreerde solutions provider.”
“Het marketing team startte met het bedenken van digitale oplossingen met een handvol werknemers in Hannover in 2014. Sinds die tijd breidde het team voortdurend uit en is het actief in alle werelddelen; we hebben hier een echte start-up mentaliteit bewezen. We willen dit pad blijven bewandelen in de toekomst,” zegt Michael Neuheisel.
Volgens Neuheisel toont de versterking van het team aan dat het belang van digitale oplossingen voor bedrijfswagenbanden blijft groeien. “We gaan de start-up mentaliteit verder integreren in de nieuwe organisatorische aanpak en dus tegemoetkomen aan de speciale eisen van een agile, digital business,” stelt Neuheisel.
Michael Neuheisel werkt sinds 2001 bij Continental en heeft reeds een aantal jaren ervaring opgedaan in zowel innovation management als in management functies bij research en development in de Bandendivisie. Sinds 2014 is Neuheisel verantwoordelijk voor Marketing in de Bedrijfswagenbanden business unit. In zijn nieuwe functie van Head of Digital Solutions rapporteert hij aan Andreas Esser, head of the Commercial Vehicle Tire business unit.