You are currently at our Belgium (Dutch) website. We also offer a wide range of products with direct customer service in many locations worldwide.
All locations



Technische details

Maximaal remvermogen op nat wegdek en hoger kilometerrendement dankzij Safety Silica Compounds.

De kristallijne silicasamenstelling in de kap- en basiscompounds staat borg voor superieure remprestaties, vooral onder natte rijomstandigheden. Terwijl de veiligheidsprestaties maximaal blijven, kon de slijtvastheid toch aanzienlijk worden verbeterd — een traditioneel conflict in bandenontwikkeling. 

Extra rijcomfort opgewaardeerd door de comfortgerichte prestatievoetafdruk.

De op slijtvastheid gerichte polymeermengeling levert een kilometerrendement op dat ruim 15% hoger ligt. De nieuwe polymeren vergroten het contactoppervlak en de duurzaamheid van het profiel onder dagelijkse gebruiksomstandigheden voor elk voertuigsegment. Bovendien verbetert de zachte patroonstructuur het rijcomfort en het kilometerrendement, terwijl het interieurgeluid vermindert.

Sportief rijgedrag in elke auto dankzij het op rijdynamiek gerichte patroonontwerp.

Het geavanceerde macroblokdesign verzekert maximale controle en bochtenstabiliteit. Deze complexe schouderblokstructuur maakt een optimale laterale krachtoverdracht mogelijk. Bovendien staat de asymmetrische ribgeometrie garant voor een hogere patroonstijfheid en minder blokvervorming, met als resultaat een betere grip onder invloed van de laterale krachten.



Testresultaten

Op 5 maart 2020 publiceerde het Duitse tijdschrift Auto Bild de ‘Summer Tire Super Test 2020’. De geteste bandenmaat was 245/45 R18 100 Y en de testwagen was een BMW 5 Reeks. Het ging om een bijzondere test met vijftig deelnemende producten.

De test bestond uit twee delen:

Deel 1: een remtest op nat en droog wegdek: selectie van de twintig beste producten.

Deel 2: complete test van de finalisten, inclusief slijtageprestaties en prijs.

 

Auto Bild voerde de test uit in samenwerking met Bridgestone en Hankook, en dat op de volgende testterreinen:

- Papenburg, Duitsland (remtest op nat en droog wegdek)

- Idiada, Spanje (test op nat en droog wegdek, exclusief remtest op nat en droog wegdek)

- Bridgestone Rome, rollentestbank (slijtagetest)

 

Beoordeling van de PremiumContact™ 6: Winnaar van de test

 

Over onze PremiumContact™ 6:

+ Evenwichtige wegligging op hoog niveau

+ Dynamisch rijgedrag met nauwkeurige stuurinrichting

+ Korte remafstand

+ Erg lange levensduur

+ Laag verbruik

Het Duitse tijdschrift Auto Zeitung heeft in zijn huidige nummer (6/2020) de Zomerbandentest 2020 gepubliceerd. De geteste bandenmaat was 225/50 R17 W/Y en de testwagen was een BMW 3 Reeks. Auto Zeitung voerde de test uit op de Contidrom in het Duitse Jeversen.

Beoordeling van de PremiumContact™ 6: Winnaar van de Test

Over onze PremiumContact™ 6:

+ Kortste remafstand en uitstekende balans op nat wegdek

+ Uitzonderlijk goede grip en dus bijzonder veilig op nat wegdek

+ Erg veilig stuurgedrag en uitstekende vertragingen op droog wegdek

Het Duitse magazine Moove (een nieuwe Podcast over mobiliteit van auto motor und sport) heeft in editie 03/2019 een test van hoogwaardige zomerbanden en ecobanden gepubliceerd. De geteste maten waren 205/55 R16 91 V, 225/45 R17 94 W en 155/70 R19 84 Q. De testwagen was een Volkswagen eGolf.

Moove was daarmee het eerste Europese magazine dat een bandentest met een elektrische auto publiceerde. Deze magazinetest stond voornamelijk in het teken van veiligheid.

De hoofdmaat was 205/55 R16. Maat 225/45 R17 werd toegevoegd als de gebruikelijke brede band voor de Golf. Als conceptband gebruikte het magazine de hoge smalle 155/70 R19-band van de BMW i3. Deze band is te hoog voor de wagen en kreeg om die reden geen beoordeling.

Moove (ams) voerde de test uit op de Contidrom in het Duitse Jeversen (tests op nat en droog wegdek).

Beoordeling van de PremiumContact™ 6: Winnaar van de test, sterk aanbevolen

Over onze PremiumContact™ 6:

+ Kortste remafstanden op nat en droog wegdek

+ Erg veilig en eenvoudig controleerbaar

+ Discrete sportieve eigenschappen

– Uitstekende grip op nat wegdek vereist toegevingen inzake rolweerstand en rijbereik

– Zwak bij aquaplaning

Technologieën

ContiSeal™ is een technologie die door Continental werd ontwikkeld om een beschadigde band onmiddellijk te dichten. Wanneer de band doorboord wordt door een vreemd voorwerp, zoals een nagel, hoeft hij niet meteen vervangen worden aan de kant van de weg, terwijl gaten ook gedicht blijven wanneer het doorborende voorwerp loskomt. ContiSeal™ is een kleverige, stroperige dichtingslaag aan de binnenzijde van van de band, ter hoogte van het loopvlak. ContiSeal™ dicht 80% van alle gaten en verlaagt zo het risico op een lekke band. ContiSeal™-banden zijn meteen herkenbaar aan het symbool op de flank en zijn verkrijgbaar voor alle courante velgen.

ContiSeal

ContiSilent™ is een rolgeluidverlagende technologie die door Continental werd ontwikkeld. Ze vermindert op elk type wegdek de hoeveelheid interieurgeluid. ContiSilent™-banden zijn voorzien van een dempende binnenlaag uit polyurethaanschuim die met een kleefmiddel bevestigd wordt aan de binnenzijde van het loopvlak. Ongeacht de temperatuur blijft de structuur van het schuim altijd intact. ContiSilent™ kan interieurlawaai terugdringen met wel 9 dB(A), afhankelijk van het type voertuig, de snelheid en het wegdek. Op dit moment is de technologie enkel beschikbaar voor zomerbanden, in alle courante velgmaten. De rijprestaties worden er niet door aangetast, net zomin als de duurzaamheid en de last/snelheidsindex. Het wordt aangeraden deze banden op alle vier de wielen te gebruiken.

ContiSeal

Het SSR-systeem betreft runflat-technologie die speciaal door Continental ontwikkeld werd voor banden met een beperkte doorsnee, zodat de banden compatibel blijven met alle standaardvelgen. Het SSR-principe is gebaseerd op een zelfondersteunende versterkte flank. Bij een lek wordt de flank niet samengedrukt tussen de velg en het wegdek en glijdt de band niet van de velg, zodat een reservewiel overbodig is. Daardoor wordt ook gewicht uitgespaard, zodat er minder brandstof wordt verbruikt. Bovenien maakt het tot wel 80 liter extra ruimte vrij in de koffer. Het wordt aangeraden om runflatbanden steeds op de vier wielen te monteren, voor zover dat niet wettelijk verplicht is. Het repareren van runflatbanden is niet toegestaan.

SSR

Download

PFS PremiumContact 6

PFS PremiumContact 6

pdf 1 MB


Hebt u nog vragen?

Vraag maar.

We beantwoorden graag al uw vragen en ondersteunen u met onze bandenkennis




Bent u op zoek naar een dealer?