Uitstekende remprestaties op zowel droge als natte wegen.
3D-groeven optimaliseren de remprestaties op zowel droge als natte wegen. De gelijkmatige krachtverdeling staat garant voor korte remwegen.
Producten voor auto's / bestelwagens / 4x4
3D-groeven optimaliseren de remprestaties op zowel droge als natte wegen. De gelijkmatige krachtverdeling staat garant voor korte remwegen.
Dankzij het grotere aantal profielblokken en een open binnenschouder wordt water efficiënter afgevoerd. De harmonieuze ronde vorm van de contactzone met de grond biedt een uitstekende bescherming tegen aquaplaning.
Het asymmetrische loopvlakpatroon staat garant voor een stijve schouder en optimaal wegcontact.
Auto Bild (issue 10/2011) has published part 2 of the "Super Summer Tire Test 2011".
The test size was 205/55 R16, test vehicle VW Golf.
Rating for the ContiPremiumContactTM 2: "recommended"
About the ContiPremiumContactTM 2:
+ very good driving behaviour
+ shortest braking distance on dry and wet surface
+ good aquaplaning performance
- lower mileage
The ACE (Automobil Club Europa) has published its Summer Tire Test 2011 for the size 205/55 R16 V. Test vehicle was a VW Golf VI.
Rating for the ContiPremiumContactTM 2: "Testwinner"
About the ContiPremiumContactTM 2:
The ContiPremiumContactTM 2 earned top marks in the first summer tire test of the year by AutoZeitung magazine (5/2010 issue, February 2010). Tested size was 205/55 R16 V. Test vehicle was a Mercedes C-Class.
Rating for the ContiPremiumContactTM 2: "Test winner"
The test editors praised the product's refined structure, which demonstrated high grip and safe brake performance on both wet and dry asphalt. In their summary, the experts noted the "superior wet properties" and "top dry performance" of the Continental tyres. The editors tested ten products in all in the 205/55 R 16 V size class, used for a variety of compact and mid-sized passenger cars. Competitive products with low rolling resistance once again suffered multiple weaknesses in braking on wet roads.
Banden met goed grip op nat (A of B score) hebben een kortere remafstand op natte wegen, en zijn daarvoor veiliger in de regen. Voor brandstofefficiëntie wordt de D-score niet gebruikt en zijn er geen plannen om de G-score te gebruiken.
Banden tellen voor tot 20% van uw brandstofverbruik, dus als je meer kilometers wil rijden per tank, moet je banden kiezen die een hogere brandstofefficiëntiescore halen. Dit zal ook uw CO2-uitstoot verminderen. Het gaat over rolweerstand, bijv. de energie die verloren is als een band beweegt. Hoe lager de rolweerstand, hoe minder energie verloren gaat en hoe minder brandstof u zal verbruiken en CO2 zal uitstoten. Het verschil tussen een band met A-score en G-Score kan 6 liter bedragen per 625 mijl.
Dit is het externe geluid dat gemaakt wordt door de band in gemeten worden in decibels. . Hoe meer golven gevuld zijn op het label, hoe luider de banden zijn.