Veiligheidsmarges voor een uitmuntende handling en fun aan het stuurwiel.
De combinatie van bepaalde elementen staat garant voor een uitmuntende stuurprecisie en tractie - en dus rijplezier.
Producten voor auto's / bestelwagens / 4x4
Wanneer de belasting toeneemt, wordt de contactzone met de grond breder, wat resulteert in korte remwegen en een grotere bochtenstabiliteit.
De combinatie van bepaalde elementen staat garant voor een uitmuntende stuurprecisie en tractie - en dus rijplezier.
Een speciale compound vanbinnen in de band zorgt voor uitstekende grip en weinig rolweerstand.
In issue 3/2014, Gute Fahrt (D) has published the SUV Summer Tire Test 2014. The tire size was 235/55 R17, test vehicle a VW Tiguan.
Rating for the CrossContactTM UHP: "very good - (Testwinner)"
About the Continental CrossContactTM UHP
+ shortest stopping distance on wet and dry
+ good wet and dry handling performance
+ good rolling resistance performance
+ good comfort and noise
- weak in hydroplaning
In their April issue, Auto Bild Allrad (D) has published the 4x4 Summer Tire Test. The tested tire size was 215/65 R16 H/V, test vehicle a VW Tiguan.
The test was conducted by Auto Bild Allrad
- on the Contidrom, Jeversen, Germany (wet tests) and
- on Goodyear's proving ground in USA / San Angelo (all other tests).
Rating for the CrossContactTM UHP: "recommended"
About the Continental CrossContactTM UHP
+ very short stopping distances especially in the wet
+ amazing good traction on grass and mud
- average hydroplaning performance
- noise performance
- Price
In the current issue, Auto Bild Allrad (D) has published the 4x4 Summer Tire Test 2013. The test size is 235/65 R17 V, test vehicle Audi Q5.
Rating for the CrossContactTM UHP: "highly recommended" (1st place)
About the Continental CrossContactTM UHP
+ shortest stopping distance on wet surface
+ shortest stopping distance on dry surface
+ precise handling
+ off road performance
- noise
- comfort
- average in curve aquaplaning
The Automotive Clubs ADAC (D) / OEAMTC (AT) / TCS (CH) have published the Summer Tire Test 2012 on their homepages (www.adac.de / www.oeamtc.at / www.tcs.ch). Test size was 215/65 R16 H.
Overall rating for the ContiCrossContactTM UHP: "good" (1st place)
About the tire:
+ very balanced tire
+ especially good on wet
Auto Zeitung (issue 15/2011) has published the SUV-Summertiretest 2011. The ContiCrossContact UHP agein achieved the best result "test winner". Test dimension was 235/60 R18 W on a Audi Q5.
Overall rating for the ContiCrossContact™ UHP: "Testsieger" (Test winner)
About the tire:
+ Best Offroad-performance
+ Best in wet braking
+ Best overall performance on wet road
+/- Average aquaplaning performance
+/- Acceptable rolling resistance
- High rolling noise
In the current issue (Oct. 21), AutoExpress (UK) published the results of its SUV tires test. Test size was 235/55 R17 H/V/W.
Test vehicle was a Toyota RAV4.
Overall rating for the ContiCrossContact™ UHP: "Rank 2"
About the CrossContactTM UHP:
+ consistant performance in all areas
+ best in wet and dry braking
+ most quiet ride of all off-roaders
+ sharp and accurate dry handling
+ best choice on gravel
From the "Verdict":
"Never we had a tire test that has been so close. Any of the top three will do an excellent job on your car, and drivers can confidently choose a tire based on individual strength in the knowledge that they are solid all-round performers."
Banden met goed grip op nat (A of B score) hebben een kortere remafstand op natte wegen, en zijn daarvoor veiliger in de regen. Voor brandstofefficiëntie wordt de D-score niet gebruikt en zijn er geen plannen om de G-score te gebruiken.
Banden tellen voor tot 20% van uw brandstofverbruik, dus als je meer kilometers wil rijden per tank, moet je banden kiezen die een hogere brandstofefficiëntiescore halen. Dit zal ook uw CO2-uitstoot verminderen. Het gaat over rolweerstand, bijv. de energie die verloren is als een band beweegt. Hoe lager de rolweerstand, hoe minder energie verloren gaat en hoe minder brandstof u zal verbruiken en CO2 zal uitstoten. Het verschil tussen een band met A-score en G-Score kan 6 liter bedragen per 625 mijl.
Dit is het externe geluid dat gemaakt wordt door de band in gemeten worden in decibels. . Hoe meer golven gevuld zijn op het label, hoe luider de banden zijn.