Producten voor auto's / bestelwagens / 4x4

stage_image1_lg

Technologie

SSR – de Runflatband

Reservewiel: onnodig. Resultaat: meer kofferruimte.

topic_intro_image1

Het SSR-systeem is de runflat-technologie van Continental.

Quickfacts

  • Rij tot 80 km ver aan maximaal 80 km/h als uw band lek rijdt
  • Geen reservewiel nodig
  • Compatiel met gewone velgen
  • Spaart brandstof (gewicht van 4 SSR-banden < 5 standaardbanden)
topic_intro_image1

De technologie

Het SSR-systeem betreft runflat-technologie die speciaal door Continental ontwikkeld werd voor banden met een beperkte doorsnee, zodat de banden compatibel blijven met alle standaardvelgen.

Het SSR-principe is gebaseerd op een zelfondersteunende versterkte flank. Bij een lek wordt de flank niet samengedrukt tussen de velg en het wegdek en glijdt de band niet van de velg, zodat een reservewiel overbodig is. Daardoor wordt ook gewicht uitgespaard, zodat er minder brandstof wordt verbruikt. Bovenien maakt het tot wel 80 liter extra ruimte vrij in de koffer. Het wordt aangeraden om runflatbanden steeds op de vier wielen te monteren, voor zover dat niet wettelijk verplicht is. Het repareren van runflatbanden is niet toegestaan.


Technische vereisten:

  • Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS) verplicht
  • Electronic Stability Control (ESC) aangeraden



topic_intro_image1

Technische kenmerken

Een SSR-band heeft een verstevigde flank, die bij een lek voorkomt dat de flank geplet geraakt, zodat de bestuurder nog 80 km kan blijven rijden aan een maximumsnelheid van 80 km/h.

topic_intro_image1

Wanneer een standaardband lek rijdt, kan de flank geplet geraken tussen de velg en het wegdek, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden, zoals een ontploffende band of een band die van de velg glijdt.

topic_intro_image1

Deze site gebruikt cookies om uw bezoek te optimaliseren. Meer vernemen