Producten voor auto's / bestelwagens / 4x4

stage_image

Media

Nieuwe marketingaanpak voor Continental autobanden

Continental slaat nieuwe weg in na meer dan 20 jaar voetbalsponsoring

02/02/2017
article_66w_image1
  • Jarenlange voetbalsponsoring verhoogde Continental’s merkbekendheid in alle belangrijke Europese markten.

  • Toekomstige marketingcommunicatie zal nadruk leggen op Duitse technologie en automotive knowhow.

  • Nieuwe campagne gelanceerd met het motto: ‘Mobiliteit dankzij Duitse technologie’.

  • In België en Luxemburg zal de campagne draaien rond fiets- en rij-events met de Continental Cycling Heroes Tour en de Black Chili Driving Experience als belangrijkste activiteiten en ‘Vision Zero’ als overkoepelend thema.

New content item

Diegem, 2 februari 2017. Na het UEFA EURO 2016TM-kampioenschap kan bandenfabrikant Continental tevreden terugblikken op 21 jaar als officiële sponsor van de zes populairste voetbaltoernooien ter wereld (de FIFA-Wereldbekers van 2006, 2010 en 2014 en het UEFA EK voetbal 2008, 2012 en 2016), alsook van de UEFA Champions League van 1995 tot 2000. Voetbalsponsoring is altijd al een uiterst efficiënte manier geweest om de merkbekendheid van het premium bandenmerk in bijna alle Europese markten te verhogen. “We zijn verheugd over de positieve langetermijninvloed van ons engagement om professionele voetbalevenementen te sponsoren. Dat heeft ons in staat gesteld om ons op een aantrekkelijke manier te onderscheiden van heel wat concurrenten, die zich in de late jaren negentig voornamelijk engageerden in de autosport. Voetbalsponsoring heeft onze merkbekenheid een aanzienlijke boost gegeven in de belangrijkste Europese markten,” vertelt Nikolai Setzer, lid van de Raad van Bestuur van Continental AG en verantwoordelijke voor Corporate Purchasing en de bandenafdeling van ‘s werelds vierdegrootste bandenfabrikant met een omzet van ruim 10 miljard euro. “Toen het EK voetbal 2016 naar zijn einde liep, hadden we de vooropgestelde doelstellingen inzake merkbekendheid bereikt. Die herkenning impliceert dat we nu de logische volgende stap kunnen zetten in de strategie van ons premium bandenmerk in Europa,” legt Setzer uit. 


“Onze nieuwe merkpositionering bouwt voort op onze decennialange focus op veiligheid door de kortste remafstanden af te leveren en is ontworpen om op lange termijn te worden verenigd met ‘Vision Zero’, ons streven om verkeersdoden, letsels en ongevallen volledig te elimineren. Samen met onze chassis- & veiligheidsafdeling zullen we de nadruk leggen op de manier waarop geavanceerde veiligheidsvoorzieningen zoals ESC, AEB maar ook bijvoorbeeld ABS voor motorrijwielen in combinatie met hoogwaardige banden kunnen bijdragen tot een hogere verkeersveiligheid. Die bijdrage proberen we dag na dag te versterken,” aldus Setzer. Het motto van onze nieuwe marketingcampagne – ‘Mobiliteit dankzij Duitse technologie’ – was dan ook een voor de hand liggende keuze. “We zijn ervan overtuigd dat dit een logische positionering is voor Continental want geen enkele andere bandenfabrikant of leverancier uit de autosector kan schermen met die unieke combinatie van bandentechnologie en automotive knowhow. Daarom staat ons premium merk Continental vandaag de dag voor een maximale veiligheid op de weg en stellen we alles in het werk om die positie in de toekomst nog te versterken. In de toekomst zal de Duitse expertise op het gebied van banden- en autotechnologie centraal staan in onze dagelijkse ontwikkelingsinspanningen maar ook in onze marketing- en communicatieactiviteiten.”

Ook in België nieuwe aanpak

In België en Luxemburg zal de marketingcommunicatie zich vanaf nu toespitsen op 2 assen: fiets- en rij-events, met ‘Vision Zero’ als gemeenschappelijk én overkoepelend thema. Heel concreet is Continental Benelux vanaf dit jaar de trotse titelpartner van de Continental Cycling Heroes Tour, een reeks premium toertochten voor sportieve fietsers, telkens op het trainings- of favoriete wedstrijdparcours van een wereld- of olympisch kampioen wielrennen die zelf ook de tocht mee rijdt. “Met dit partnerschap wil Continental haar engagement in de fietswereld concreet maken: onze ‘Vision Zero’ is een wereld zonder verkeersongevallen. Of je nu met de fiets of de wagen onderweg bent, de kwaliteit van je banden is daarbij van levensbelang,” zegt Jan Vandenbussche, marketing manager bij Continental Benelux. “We merkten dat we al lang een onberispelijke reputatie genoten op het vlak van fietsbanden, maar we staan voor nog veel meer, zoals premium autobanden en high-tech rijassistentiesystemen om duurzame mobiliteit en maximale veiligheid te bieden aan alle weggebruikers. Met de Continental Cycling Heroes Tour willen we dat nu extra benadrukken bij de sportieve fietser.”

Ook de in 2015 gelanceerde Black Chili Driving Experience, een vijfdaags evenement doorheen Andalusië aan het stuur van exclusieve sportwagens uitgerust met het beste Continental rubber, wordt verder ontwikkeld. De naam van dit evenement is een knipoog naar het Black Chili rubbermengsel dat speciaal ontwikkeld werd voor Continental’s sportiefste bandenlijn, zowel voor auto’s als fietsen, en voor grip, korte remwegen en een lage rolweerstand zorgt. Jan Vandenbussche: “Met de Black Chili Driving Experience willen we iedereen, zowel de bandenhandelaren als eindklanten, de mogelijkheid bieden onze sportiefste autobanden – met de SportContact™ 6 als ultiem paradepaardje - te testen op de wegen waar ze echt tot hun recht komen én in de wagens waarvoor ze ontwikkeld werden. Het is naar onze mening de beste manier om mensen van de topkwaliteit van onze banden te overtuigen door ze achter het stuur van hun droomwagen te zetten en zelf de ervaring te beleven, in alle veiligheid.” De online wedstrijd gaat dit jaar opnieuw van start begin maart op www.blackchili.be

Continental ontwikkelt intelligente technologieën voor het vervoer van mensen en goederen. Als betrouwbare partner biedt de internationale automotive supplier, bandenfabrikant en industriële partner duurzame, veilige, comfortabele, individuele en betaalbare oplossingen. In 2016 genereerde het bedrijf een omzet van ongeveer €40,5 miljard met zijn vijf afdelingen: Chassis & Veiligheid, Interieur, Aandrijving, Banden en ContiTech. Continental stelt vandaag zo’n 220.000 mensen tewerk in 55 landen.

Contact
Patricia Esparza Alonso

PR & Product Manager

Hermeslaan 1B
1831 Diegem

+32 (0)2 710 23 12

Contact
Thomas Vanautgaerden

Marketing Communications Manager

Hermeslaan 1B
1831 Diegem

+32 (0)2 710 23 07

Deze site gebruikt cookies om uw bezoek te optimaliseren. Meer vernemen