Producten voor auto's / bestelwagens / 4x4

stage_image

Media

Continental gaat langetermijnpartnerschap met ADAC aan voor meer verkeersveiligheid in Duitsland

17/03/2017
  • Verwacht wordt dat de gezamenlijke expertise een aanzienlijk elan zal creëren, met samenwerking tussen elf ADAC-veiligheidscentra in Duitsland als basis

  • Deze samenwerking biedt Continental de unieke kans om aan te tonen in welke mate zijn ongevalpreventietechnologieën bijdragen tot de langetermijndoelstelling ‘Vision Zero’ 

Hannover, 10 april 2017. ADAC e.V. en bandenfabrikant Continental hebben een samenwerkingsovereenkomst afgesloten met als doel de verkeersveiligheid in Duitsland te verhogen. In het kader daarvan wordt de bandenfabrikant een partner van 11 ADAC-veiligheidscentra in heel Duitsland. Beide partners zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking hun eigen activiteiten om de verkeersveiligheid te verbeteren perfect zal aanvullen. Centraal daarin staan de rijveiligheidsopleidingen die via deze centra zullen worden aangeboden aan klanten, de pers en autobestuurders, die zo uit eerste hand kunnen ervaren hoe hypergeavanceerde veiligheidssystemen zoals ESC en premiumbanden bijdragen tot hun veiligheid.

Langetermijnpartnerschap met als doel meer verkeersveiligheid in Duitsland: Wolfgang Thomale, hoofd van Marketing and Sales voor car tire replacement business in Centraal Europa, Nikolai Setzer, lid van de Executive Board van Continental en hoofd van de Tire Division, Ulrich-Klaus Becker, ADAC Vice president en Alexander Möller, Director Verkehr ADAC (f. l. t. r.)

Nikolai Setzer, Member of the Executive Board of Continental and Head of Tire Division

“Met zijn sterk ontwikkelde technische expertise op het gebied van voertuigen en wegtechnologie en zijn extreem goed uitgeruste rijveiligheidscentra is ADAC de ideale partner om eindgebruikers, klanten en partners te laten kennismaken met onze langetermijndoelstelling ‘Vision Zero’. We slaan de handen in elkaar om te ijveren voor een wegennet vrij van doden, gewonden en ongevallen. Natuurlijk zullen we daarbij ook de eenvoudige dingen in de verf zetten die mensen kunnen doen om hun veiligheid te verhogen, zoals het regelmatig controleren en bijstellen van de bandenspanning en het opvolgen van de profieldiepte,” verklaarde Nikolai Setzer, lid van de Raad van Bestuur van Continental Corporation en verantwoordelijke van de Bandenafdeling en Corporate Purchasing. “Deze samenwerking vormt ook de perfecte aanvulling op ons engagement in de campagne ‘Stop the Crash’, een wereldwijd partnerschap onder leiding van Global NCAP,” vervolgde Setzer.

 

Ulrich-Klaus Becker, Vice-President Transport bij ADAC, verklaarde: “Een maximale verkeersveiligheid is al jarenlang het streefdoel van ADAC. Onze talloze rijveiligheidscentra helpen ons ook om die doelstelling te realiseren door autobestuurders de kans te geven hun vaardigheden in optimale omstandigheden bij te schaven. We hebben nood aan sterke partners zoals Continental, die ons met hun expertise, hun know-how en hun kwaliteitsvolle producten kunnen helpen bij deze belangrijke taak.”

Langetermijnpartnerschap met als doel meer verkeersveiligheid in Duitsland: Wolfgang Thomale, hoofd van Marketing and Sales voor car tire replacement business in Centraal Europa, Nikolai Setzer, lid van de Executive Board van Continental en hoofd van de Tire Division, Ulrich-Klaus Becker, ADAC Vice president en Alexander Möller, Director Verkehr ADAC (f. l. t. r.)

Wolfgang Thomale, Head of Marketing and Sales for car tire replacement business in Central Europe

Deze rijveiligheidscentra zijn verspreid over heel Duitsland, met afdelingen in Hannover, Berlijn-Linthe, Nohra, Gründau bij Frankfurt, Weilerswist, Augsburg inclusief 4 kleinere, onderling verbonden vestigingen, en Schlüsselfeld. Stuk voor stuk in het hart van Europa. In de toekomst zal Continental in deze individuele centra vertegenwoordigd worden door vlaggen, banners en schermen, in presentatie- en tentoonstellingsruimten en in de gedrukte en online media. We willen onze marketingpartners bij bandenverdelers, autoverdelers en gespecialiseerde werkplaatsen warm maken voor het thema van ‘Vision Zero’ en willen de interesse van de pers en autobestuurders geleidelijk aan opdrijven,” aldus Wolfgang Thomale, hoofd marketing & sales voor de activiteiten inzake vervangingsbanden in de Centraal-Europese regio voor Continental. “In Zwitserland werken we al sinds begin 2016 samen met Touring Club Schweiz (TCS) om trainingssessies en workshops aan te bieden. Dankzij deze twee samenwerkingen hebben we nu toegang tot bijzonder goed uitgeruste rijveiligheidscentra om de ideeën van onze ‘Vision Zero’ in tal van markten in Centraal-Europa te lanceren. We zullen dan ook alles in het werk stellen om deze opportuniteiten optimaal te benutten.” Continental documenteert alle activiteiten betreffende Vision Zero op www.VisionZeroWorld.com

Contact
Patricia Esparza Alonso

PR & Product Manager

Hermeslaan 1B

1831 Diegem

+32 (0)2 710 23 12

Deze site gebruikt cookies om uw bezoek te optimaliseren. Meer vernemen